Протягом двох тижнів режисер монтажу, дизайнерка, технічний директор та розробник ігор тестували в роботі мишки та клавіатури Logitech. У спільному спецпроекті AIN.UA та Logitech розповідаємо про їхні враження.
Але спочатку, ліричний відступ: коли мені було 8 років, я приходив до мами на роботу і грав на її робочому компі в крутецьку гру
Prince of Persia, що свого часу наробила галасу. Фішка в тому, що в неї можна було грати лише на клавіатурі, яка виконувала роль джойстика. Це була мембранна клавіатура Mitsumi з м'яким ходом кнопок і класним звуком. Навіть з боріздкою під олівець. Це були мої улюблені дні. Тестуючи клавіатуру Logitech Сraft та мишку Logitech MX3 Master, я знову відчув себе 8-річним хлопчиком, який в захваті від нового досвіду.
Тестував клавіатуру Logitech Сraft
та мишку Logitech MX3 Master
Влад Машкін
режисер катсцен в іграх для ПК та консолей, Frogwares
В роботі я використовую Unreal Engine 4, After Effects, Premiere Pro, величезні таблиці із діалогами в Excel та ще купу різних масштабних програм. Тому для мене поюзати мишку та клавіатуру з додатковими функціями було дуже цікаво і пізнавально. Забігаючи наперед, скажу, що мій великий палець правої руки ще ніколи не був таким щасливим, як з мишкою MX3.
Перше, що впадає в око при розпакуванні техніки, — вона красива, має преміальний вигляд. Клавіатура важить майже кілограм, а то й більше, тож дуже впевнено лежить на столі, і її не може зсунути ані мій пес, що любить пхати ніс у мою роботу, ані мої неуважні рухи. Це практично, коли швидко та наосліп набираєш текст.
Мишку ж просто не хочеться випускати з рук. Вона ергономічна та має простір під великий палець — і це щось неймовірне. Майже таке ж неймовірне, як колесо нескінченної прокрутки. У мишки є два режими: один дозволяє контролювати ступінь прокрутки та має тактильну та тугу віддачу, що дуже приємно, адже відчуваєш кожну поділку, а другий — режим вільної прокрутки. У коліщатка є свій маленький електромагнітний двигун, тож якщо крутнете один раз, то можна буде прокрутити увесь інтернет зі швидкістю 1000 рядків у секунду.
По-друге — функції мишки та клавіатури дуже різноманітні:
Мишку і клавіатуру одночасно можна під'єднати до трьох пристроїв.
А ще мишка підтримує жести — для цього необхідно затиснути допоміжну кнопку під великим пальцем і провести мишею в вгору, вниз, вправо або вліво. Таким чином, можна перемикатися між відкритими вікнами, робочими столами і переглядати відразу всі додатки відкриті у Windows і mac OS.
І все це підтримує кастомізацію. Треба завантажити софт Logitech Options та налаштувати кожну кнопку на миші (а їх там аж 8!) і не забувайте про жести.
Мишка вже «з коробки» має пресети з додатковими функціями для різних програм на кшталт Photoshop / Premiere Pro / Excel або просто Chrome / Edge. Та завдяки ПО можна додати свою програму і призначити свої функції. Саме заради цього і купують таку мишу дизайнери та монтажери. Особисто я додав туди свій Unreal Engine 4, виставив прокрутку таймлайну та «undo».
Хоч мишку я брав для тесту робочих задач, зізнаюся, із задоволенням пограв з нею у шутери — точно потрапляв у ціль, поки великий палець відпочивав на площадці.
Великий плюс MX Master3 в тому, що у неї дійсно безліч можливостей. Для спеціаліста, який реально потребує таких функцій та ергономіки, ця мишка може стати вірним напарником.
Поєднання мишки з клавіатурою Logitech Craft дозволяє виконувати ще більше задач. Клавіатура теж не з дешевих, але це все компенсується її комфортом та функціями. Важка, красива, з м'якими клавішами та інтелектуальною підсвіткою, що вмикається коли ви ще тільки підносите руки до клавіатури. Я довго думав, чого ж вона називається Craft, але потім зрозумів, що з неї можна «зкрафтити» найкращого помічника. Всі клавіші Fn можна «забіндити» на будь-яку дію, тобто F1 може відкрити додаток, F2 — окремий вебсайт, а F3 може сходити замість вас у магазин :). Такі налаштування економлять час виконання робочих задач.
У клавіатури є інтелектуальне коліщатко, яке розпізнає натискання і дотик. Воно працює допоміжним елементом, чимось на зразок джойстика. Наприклад, слухаючи музику, регулює гучність, а коли користуєшся браузером — переміщує між відкритими вкладками по черзі. Крутнув — відкрив одну сторінку, ще раз — відкрилася наступна.
Між режимами прокрутки можна перемикатися, просто доторкнувшись збоку до цієї шайби.
Взагалі ця клавіатура — мрія дизайнера, бо коліщатко класно працює з усіма програмами Adobe, дозволяє крутити та перемикатись між інструментами дуже швидко.
Окрім користування браузером, частіше за все я працюю з Adobe Premiere Pro та After Effects, а для роботи з документами використовую Google Docs.
На свій 25-ий день народження я вирішив подарувати собі ПК, а за кілька місяців почалася пандемія, тож я дуже вчасно облаштував свій домашній офіс. До збірки комп'ютера я поставився відповідально: намагався витягти максимум зі свого бюджету, тож кілька тижнів обирав процесор, відеокарту, материнську плату тощо. Мишку і клавіатуру я обирав за залишковим принципом, та даремно, адже це головні інструменти взаємодії з комп'ютером. Вже за кілька тижнів роботи я відчув, що «ноунейм» мишка з AliExpress за $5 мене не задовольняє, а купа дротів на столі створюють безлад.
Тому я насамперед я вирішив апгрейднути мишку, і взяв MX Master 2s. Ергономічна, функціональна, без геймерського дизайну — ці три характеристики виділяють цю модель з-поміж усіх інших. А клавіатуру я обрав із дещо застарілим дизайном, та недорогу, і все ще якісну та функціональну — K270. Ці два пристрої зараз — мої основні робочі конячки.
А тестував я MX Anywhere 3 та MX Keys – одні з топових девайсів від Logitech, та й загалом на ринку.
Головне, за що я люблю мишки серії MX, — це колесо прокрутки. Як кажуть, «спробуй один раз — і більше ніколи не зможеш відмовитися». Можливість одним рухом прогортати десятки сторінок в документі, сотні постів у соцмережі, секунди, хвилини і години на таймлайні — неоціненна. Водночас це не йде всупереч із точністю прокрутки.
Наступне: кнопки «Вперед» і «Назад». Ніколи б не подумав, що перестану користуватися комбінацією Ctrl+Z в Adobe Premiere Pro, але я прив'язав її до кнопки «Назад» і саме так і сталося! Те саме стосується навігації у браузері та файловому менеджері — швидко і зручно! Крім того, в Logitech Options можна прив'язати купу інших дій для кнопок і жестів мишкою, тож я прив'язав комбінацію Alt+Tab до кнопки під колесом мишки.
Однак MX Anywhere 3 не замінить на моєму столі MX Master 2s, а все через її головну перевагу і недолік одночасно — розмір. Компактність цієї мишки і її одночасну професійність оцінять люди, які часто працюють в різних місцях з ноутбуком, або ж люди з маленькими руками (або просто ті, кому подобаються маленькі мишки).
Я працюю з ПК, роблю це за столом, а ще маю доволі немаленькі руки. Я звик, що мишка є доповненням моєї руки, що я можу покласти на неї всю долоню, великий палець ляже на спеціально відведене для нього місце і працювати буде зручно. Якщо ви також з цього табору, то краще розглядати саме серію MX Master, або ж навіть MX Ergonomic Mouse.
А от що б я із задоволенням залишив, так це клавіатуру. MX Keys має майже все, щоб бути еталоном. По-перше: дизайн. Справді, моя стара клавіатура виглядає динозавром у порівнянні з цією. По-друге: підсвітка. Виявляється, що знайти безпровідну клавіатуру з підсвіткою, блоком клавіш Home-End та Numpad, але не геймерського типу, вкрай важко. MX Keys відповідає цим критеріям на 100%. А автоматичне розпізнавання наближення рук заворожує: на секунду почуваєшся джедаєм! Зручно користуватися і верхнім рядом функціональних клавіш, особливо керуванням мультимедіа — дуже зручно вимкнути фонову музику, якщо треба попрацювати зі звуком у відео. Ще в плюси клавіатурі варто занести її вагу — клавіатура солідна, тож не ковзає по столу.
Єдиний недолік цієї моделі — брак української розкладки. Фактично лише 4 додаткові символи — і, ї, є, ґ — зробили б її абсолютно ідеальною, як на мене. Втім, за бажанням можна нанести на клавіші лазерне гравіювання — обійдеться це лише в 200 грн.
Зарядка через Type-C, робота з трьома пристроями одночасно, Bluetooth або Unifying-конектор — про ці плюси обох девайсів я навіть не встигну розповісти. Підсумовуючи, скажу, що серію MX справді є за що хвалити, бо вона відмінно задовольняє вимоги так званих Content Creators: тих, кому потрібні максимальні функціональні можливості без геймерської естетики.
Зазвичай все, що мені потрібно для роботи, — це Macbook та зручний стіл зі стільцем. І хоча я проводжу багато часу вдома, декілька разів на тиждень верстаю із різних місць типу кав'ярні чи студії друзів.
У звичайних умовах я не використовую мишку, тож протестувати MX Anywhere 3 for Mac від Logitech було для мене новим досвідом. Треба було перелаштуватись і зламати багаторічну звичку.
Одразу стало зрозуміло, що свою назву мишка отримала цілком заслужено. По-перше, Mac під'єднав її блискавично швидко: вжух і ти вже працюєш. По-друге, про це свідчать її розміри: вона компактна і, здається, поміститься в будь-яку кишеню (окрім тої маленької, що на джинсах, звісно). Якщо до цього використовували геймерські чи просто більші за розміром миші, вам може бути дещо незвично, проте завдяки цьому працювати з нею й правда можна будь-де.
Також MX Anywhere 3 не така легка, як здається на перший погляд, та я вважаю це плюсом: навряд чи мій рукав чи вітер зміг би збити курсор без мого відома.
Для мене, найбільш складною задачею було звикнути до миші, як до гаджета в цілому — я звикла, що відстань від клавіатури до трекпаду дуже маленька. Я часто використовую гарячі клавіші і для того, щоб мозок зрозумів, що на цій вечірці є ще один гість (і не відправляв пальці на трекпад кожного разу) знадобився деякий час.
Приємне враження залишає дизайн та матеріали, з яких виготовлений корпус — приємний на дотик, дещо прогумований пластик та стильне металеве колесо прокрутки. Останнє до речі класне й тим, що розпізнає силу руху і складається враження, що ти користуєшся не мишею, а джоком на діджейській стійці. Один рух — і прокрутив до кінця сторінки.
Якщо резюмувати, то MX Anywhere 3 for Mac може стати вашим ліпшим другом, якщо ви:
звикли користуватися мишкою;
не любите часто її заряджати (кажусь, одного заряду вистачить на 70 днів!);
Люблю мінімалізм та завжди прибираю зі столу усі речі, що можуть заважати мені концентруватись на моїх задачах. З іншого боку, специфіка моєї роботи примушує мене тримати кілька робочих машин на одному столі та працювати з ними одночасно. Я маю головну робочу машину MacBook Pro з діагоналлю в 13 дюймів та ще одну Mac Mini. Раніше я використовував окремі мишки для MacBook та окрему для Mini, що дуже ускладнювало досягнення того робочого мінімалізму, адже дроти завжди плутались, місця для двох було недостатньо, часто брав не ту мишку і так далі.
А потім я відкрив для себе безпровідну мишку MX Master 3 for Mac. Одразу звертаєш увагу, що для її зарядки не потрібно окремого кабелю, — вона має вихід type-c, який дозволяє підзарядитись від зарядного пристрою мого ноутбуку. Також в MX Master 3 є дуже крута функція запам'ятовування пристроїв, завдяки якій я з легкістю можу перемикатись між різними робочими станціями. Крім того, мишка дуже зручно лежить в руці та чудово порається з різними поверхнями, адже я часто переходжу з однієї кімнати в іншу, де поверхні, на яких я працюю, кардинально відрізняються.
Всі ці зручності дозволяють легко та ефективно працювати в карантинних умовах з дому. З мінусів хочу зазначити колесо прокрутки. Наперед скажу, що воно працює чудово, але все ж я звик до еплівського тачпаду, а як ми усі знаємо, він ідеально плавно та точно проскролює будь-який контент.
До хорошого звикаєш швидко. Тому після місяця користування клавіатурою та мишкою Logitech я не дуже хочу віддавати їх назад, бо що я буду робити без «нескінченного» коліщатка, плацдарму під великий палець на мишці та таких м'яких клавіш і шайби на клавіатурі? Тому, щоб довго не відвикати — я вже замислююсь про покупку миші Logi, бо всі мої геймерські миші (недешеві) далеко не настільки ж комфортні та функціональні.
А тим, хто віддає перевагу Mac, точно варто спробувати лінійку від Logitech for Mac, особливо якщо ви не уявляєте користування комп'ютером без миші.
ТЕКСТ
Влад Машкін
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки Logitech Що це означає?
ВЕРСТКА
Дарія Корнєєва
ІДЕЯ
Ірина Насильнєва
ПРОДЮСЕР
Анастасія Михалюк
ФОТО
Герої матеріалу
Сергій Безуглий
ПРЕДСТАВНИК LOGITECH
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
Prince of Persia (укр. Принц Персії) — культова комп'ютерна гра, створена Джорданом Мехнером (Jordan Mechner), що дала початок серії ігор Prince of Persia (джерело — Wikipedia).
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній», PR, «Спецпроект», «Промо» і «Блоги» публікуються на правах реклами.