Як технології ракетних двигунів дозволяють заощаджувати до 69 % води під час миття голови? Які розробки забезпечують ідеальний мейкап людям із порушенням дрібної моторики? Та як лідери ринку борознять простори метавсесвітів? Про ці та інші приклади застосування нових технологій у сфері краси розповідаємо в спільному проекті з L’Oréal Україна.
Covid-19 став поштовхом для розвитку штучного інтелекту в індустрії. Локдаун зачинив двері у салони краси та фізичні крамниці з б’юті-продуктами. Щоб зменшити збитки, виробники косметики почали швидко адаптовуватися до диджиталу. У хід пішли технології штучного інтелекту та доповнена реальність, що дозволили впровадити персоналізовані стратегії для комфорту клієнтів.
Разом з тим серед ключових потреб споживачів в останні роки з’явилися відповідальне виробництво та утилізація продуктів, інклюзивні рішення та інтеграція у WEB 3.0. Як галузь відповідає на нові запити — розібралися у тексті.
Під час пандемії персоналізація стала основою онлайн-формату роботи зі споживачем. Пандемія затихла, здобутки залишилися. З допомогою штучного інтелекту клієнти з будь-якої точки світу можуть перевірити стан шкіри, рівень UV випромінення, приміряти та підбирати відтінок фарби для волосся, тонального крему чи навіть протестувати весь макіяж перед його нанесенням.
Тренд на унікальність не лише штовхає компанії для розвитку та удосконалення. Передусім він значно полегшує досвід підбору та використання продуктів для кожного користувача.
У 2021 році Yves Saint Laurent Beauty презентували інноваційний девайс Rouge Sur Mesure, який дозволяє за допомогою застосунку підбирати, змішувати та отримувати свою унікальну версію культової губної помади Velvet Cream Matte Finish.
В основі пристрою закладена технологія Perso, що її розробляли в інкубаторі L’Oréal впродовж 5 років для підбору унікального кольору тонального крему, тіней чи помади.
Простий у використанні застосунок Effaclar Spotscan від La Roche-Posay дозволяє отримати детальний звіт про стан шкіри протягом 2 хвилин. Усе, що потрібно, — це підвантажити фото свого обличчя в систему. Далі технологія визначає ступінь вираженості акне за шкалою від 0 до 4+, підбирає унікальний догляд, а в разі необхідності пропонує звернутись до дерматолога.
Мобільний застосунок також дозволяє вести щоденник, щоб відстежувати зміни, що відбуваються зі шкірою в процесі лікування, та аналізувати, які фактори впливають на стан шкіри.
Під час пандемії на ринок вийшла низка розробок, що за допомогою технологій штучного інтелекту дозволяли примірити взуття чи одяг онлайн. Разом із тим з’явилася і віртуальна примірочна для макіяжу. Розробка чудово підійде тим, хто любить експерименти з мейком, але ненавидить невдачі. Адже дозволяє підібрати та відтестувати мейк для будь-якого відтінку шкіри, а також побачити, як він виглядатиме з усіх ракурсів.
Зробіть селфі або завантажте фото обличчя з галереї, а решту роботи візьме на себе технологія ModiFace. Використовуючи розробку, ви не лише вбережете себе від невдалих експериментів, а й заощадите кошти на покупці продуктів, які вам не підійдуть.
Б’юті-індустрія розвивається також і у WEB3. Сама ідея віртуальної косметики в метавсесвіті може видатися суперечливою та складною для розуміння. Однак, якщо врахувати, що косметичні бренди використовують метавсесвіти для просування соціальних ініціатив, напрям видається більш ніж перспективним.
У грудні минулого року один з провідних виробників косметики та доглядових засобів випустив колекцію з NFT у співпраці з 5 художницями, які створили картки, натхненні відтінками червоного в рамках нової лінійки губних помад L'Oréal Paris Reds of Worth by Color Riche
Художниці отримають 100 % прибутку з первинної виручки, а частина вторинних прибутків буде передана в підтримку ініціативи Women of Worth.
На початку 2023 року L'Oréal оголосила про початок інвестицій у Digital Village — платформи-метавсесвіту та NFT-маркетплейсу для брендів, творців і спільнот. Digital Village створює тривимірні віртуальні світи, де юзери можуть придбати косметику чи одяг у віртуальних крамницях компаній.
На думку розробників майданчика, покупки у звичайних онлайн-магазинах обмежують досвід та взаємодію клієнтів з брендами, і саме цю проблему покликані розв’язати тривимірні метавсесвіти, засновані на технології WEB 3.0. Віртуальне мистецтво та культура обіцяє стати новим великим проривом для брендів косметики та одягу.
У 2022 році L'Oréal почала партнерство з кросігровою платформою Ready Player Me. Зачіски та макіяж від L’Oréal та Maybelline New York можна використовувати на аватарах.
Компанія-розробник зауважує, що це партнерство дозволяє краще оцінювати потреби споживачів та вивести сприйняття краси на новий рівень.
Понад як 2000 геймерів по всьому світу допомагають компанії досліджувати нові коди краси. Завдяки їхній творчості разом із технологіями L'Oréal створюється унікальний простір для самовираження, що відображає різноманітність світу за межами «фізичного».
Перехід з пластикового паковання до картонного, переробка відходів та зменшення вуглецевого сліду в останні роки стали такою собі базою sustainability в б’юті-індустрії. А як щодо заощадження води та зменшення пластикових відходів? Ці та інші цілі вже сьогодні успішно досягаються та впроваджуються за допомоги нових технологій.
Думаєте, заощаджувати воду — це мити голову раз на два тижні? Нові технології пропонують більш свідоме та екологічне споживання без компромісів із відчуттям чистоти та доглянутості. Презентована у 2021 році технологія, розроблена за участі швейцарської компанії Gjosa, дозволяє зменшити споживання води під час миття волосся на 69 %.
Інноваційний прилад Colorsonic дозволяє фарбувати волосся вдома швидко та охайно. Представлений у 2022 році, гаджет нагадує фен-розчіску, але знизу має картридж, що містить 40 різних відтінків фарби для волосся. За допомогою застосунку, користувачі можуть обрати потрібний відтінок, а пристрій змішає фарбу з урахуванням типу волосся.
Важливий не лише комфорт, а й екологічна складова — пристрій Контролює обсяг споживаної фарби та допомагає скоротити кількість одноразових пластикових матеріалів, які необхідні для фарбування звичайними фарбами. А після того, як фарба у картриджі закінчиться, споживач зможе придбати новий і користуватися девайсом далі.
Вихід на ринок США планується вже у 2023 році. Ціна поки невідома.
Тренд на інклюзивність, заданий кілька років тому не просто прижився, а й активно розвивається. Бренди не лише залучають людей з інвалідністю до роботи в командах та рекламних кампаній, підтримують гендерну рівність та етнічне різноманіття, а і пропонують користувачам інноваційні підходи до макіяжу. Новий напрям — доступність та відповідність різним потребам споживачів. Сучасні технології прискорюють цей процес та допомагають компаніям у його реалізації.
У 2019 році Lancôme презентував технологію Shade Finder, що дозволяє забути про неправильно підібраний тон. Це особливо актуально для людей з темним кольором шкіри, які ще донедавна не мали достатнього асортименту тональних засобів. Тепер за допомогою ручного аналізатора споживачі зможуть за лічені хвилини підібрати колір тонального крему, який ідеально підійде під їхній тон шкіри.
Але є один нюанс — послуга доступна лише офлайн, у точках продажу продуктів. Сьогодні цю технологію можна знайти в понад як тисячі косметичних крамниць у всьому світі. Була вона і в кількох найбільших українських точках продажу. Виробник обіцяє повернути її, щойно робота ритейлу у країні стабілізується.
Інклюзивність на б'юті-ринку — це не лише про збільшення відтінків косметики.
У 2023 пропонує рішення і для споживачів із порушеннями дрібної моторики. HAPTA — це невеликий аплікатор, який допомагає наносити помаду, полегшуючи її відкривання та нанесення. В основі — розробка компанії Verily, що займається технологіями у сфері охорони здоров’я. Гаджет працює на основі магнітного кріплення, повертається на 360° та нахиляється на 180°.
Спочатку аплікатор з’явиться в лінійці Lancôme лише для помад, але виробник обіцяє в майбутньому адаптувати його і для інших косметичних засобів.
Провести перевірку стану шкіри, пофарбувати волосся за лічені хвилини, відтестувати мейкап, не витрачаючи жодної краплі косметики та кастомізувати свого аватара у віртуальній реальності — все це можливо вже сьогодні.
Що запропонує індустрія краси споживачам завтра — спрогнозувати важко, адже швидкість впровадження технологій у галузь вражає. Напевне відомо лише те, що з кожним днем краса ставатиме дедалі доступнішою, інклюзивнішою, інтерактивнішою та технологічнішою.