Матеріал підготовлено за підтримки Mazda
Що це означає?

Матеріал підготовлено за підтримки рекламодавця.

Завантажити маршрут

[     про маршрут     ]

Поїздка до Львова може стати окремою пригодою, якщо їхати в хорошій компанії й великою автівкою. Перевірити це вирішили головний редактор AIN.UA Олександр Стрельников та CBDO Максим Чеховський — і дорогою на Lviv Media Forum багато дізнались про українські замки, фабрики та заклади.

Тут ви зможете надихнутись і відчути настрій подорожі. Завантажити додатковий розширений гайд з 39 локаціями на маршруті Київ - Львів, очевидними і не дуже місцями. А також почитати персональні враження Саші, який постійно був за кермом нової Mazda CX-90. Обираючи між «зекономити час і поїхати у Львів поїздом» та «заїхати кудись по дорозі і побачити красу своєї країни» команда AIN.UA обирає мандрівку з зупинками в цікавих місцях.

До того ж, як слушно зауважив Максим Чеховський, коли ти їдеш машиною, можна слухати музику на всю гучність і співати — ніхто не зробить тобі зауваження.

Тож пакуємо речі, сідаємо в машину і виїжджаємо з ранкового метушливого Києва. Попереду — 540 кілометрів дороги.

[     Редакторська бензоколонка     ]

Перше
враження

Кузов у фірмовому відтінку червоного — дуже ефектний. На мою думку, в цій моделі дизайнери Mazda змогли догодити і поціновувачам спортивних обтічних ліній, і людям, які цінують візуальну силу позашляховиків. Як власник Mazda CX-9, попередника поточної серії, можу сказати: в новій моделі я відчув більше солідності.

Інтерʼєр тут приємний: шкіра Nappa, шторки для пасажирів заднього ряду, стильна шайба керування мультимедіа. Також сподобався просторий бардачок — влізли всі необхідні документи формату А4, які я брав у дорогу. Сам салон став просторішим у порівнянні з попередником.

Примітно, що за час довгої подорожі наша команда почергово працювала і в телефонному режимі, і за ноутбуком – за їхніми відгуками, було комфортно (зокрема, завдяки можливості заряджати телефони на задніх сидіннях через два порти Type-C).

[     01     ]

Стоянка

Нам щастить виїхати з Києва без заторів, тож встигаємо на сніданок в McDonald's. Тут, у Стоянці, його відкрили рік тому. Перехрестя з заправкою, супермаркетами і кафе, де ми їмо бургери і пʼємо лате, у 2022-му було спалене вщент.

«Ще одну каву з собою — і час вмикати музику»

плейлист Макса

плейлист саші

[     Редакторська бензоколонка     ]

Аудіо
система

Аудіосистема тут перевірена часом – від Bose. Проте меломанам раджу приділити час і налаштувати її вручну – так ви отримаєте більше емоцій від звуку, ніж за стандартних параметрів системи.

[     02     ]

Українське
село

Максим має редакційний список, куди варто заїхати, але плани несподівано міняються:

У нас по дорозі буде «Українське село»

Звертаємо праворуч до села Миколаївка, і невдовзі траса стає дещо off road. Ось і перша серйозна перевірка для підвіски.

Встигаємо погуляти перед шкільною екскурсією: познайомились практично з усіма мешканцями тутешнього зоопарку, роздивились українські хати.

Вхід на територію цього приватного етнографічного комплексу — безоплатний, але є опція замовити екскурсію. На території також є готель, дитячі майданчики, ресторан з українською кухнею, різноманітні майстерні.

Звертаємо праворуч до села Миколаївка, і невдовзі траса стає дещо off road. Ось і перша серйозна перевірка для підвіски.

Встигаємо погуляти перед шкільною екскурсією: познайомились практично з усіма мешканцями тутешнього зоопарку, роздивились українські хати.

Вхід на територію цього приватного етнографічного комплексу — безоплатний, але є опція замовити екскурсію. На території також є готель, дитячі майданчики, ресторан з українською кухнею, різноманітні майстерні.

[     Редакторська бензоколонка     ]

Елегантний

кросовер

Нова Mazda CX-90 відчувається гібридом не тільки через технічне оснащення (тут 3,3-літровий рядний шестициліндровий турбований двигун працює в парі з системою Mild Hybrid), а й за водійськими відчуттями: це елегантний кросовер, що дає одночасно і емоції від кермування по-справжньому великим авто, і спортивну динаміку, і ергономічність семимісного кузова з просторим багажником, і плавність руху преміумавто.

При цьому радує баланс всіх перерахованих аспектів — мені автомобіль давав саме те, що я хотів отримати від нього в конкретний момент, без навʼязування свого характеру руху.

При цьому радує баланс всіх перерахованих аспектів — мені автомобіль давав саме те, що я хотів отримати від нього в конкретний момент, без навʼязування свого характеру руху.

Першим ми з командою випробували режим Off-road – їхали польовою камʼянистою дорогою. Підвіска відпрацювала гарно, параметри звісів авто дозволили без проблем дістатись схилів карʼєру. Звісно, це авто не для серйозного бездоріжжя, проте воно дає вам більше off-road можливостей, ніж компактніші «колеги» по класу.

Першим ми з командою випробували режим Off-road – їхали польовою камʼянистою дорогою.  Підвіска відпрацювала гарно, параметри звісів авто дозволили без проблем дістатись схилів карʼєру. Звісно, це авто не для серйозного бездоріжжя, проте воно дає вам більше off-road можливостей, ніж компактніші «колеги» по класу.

Режим Sport на бетонній «злітці» дорогою до Києва відпрацював як треба – кермо одразу «налилось», а підвіска стала по-спортивному жорсткою. Динаміка розгону потішила – до 100 км/годину нова CX-90 спорядженою масою у понад 2,1 тонни розганяється за 6,9 секунди. А для ідеального балансу між позашляховими й динамічними якостями є режим Normal.

Режим Sport на бетонній «злітці» дорогою до Києва відпрацював як треба – кермо одразу «налилось», а підвіска стала по-спортивному жорсткою. Динаміка розгону потішила – до 100 км/годину нова CX-90 спорядженою масою у понад 2,1 тонни розганяється за 6,9 секунди. А для ідеального балансу між позашляховими й динамічними якостями є режим Normal.

[     03     ]

Садівницьке товариство «Калинівка»

«Заїдемо на дачу?»

І ось ми вже на шляху до «Калинівки», обговорюючи, скільки картоплі (теоретично) могло би вміститись у багажнику нашої Mazda CX-90.

Але нас зустрічають пані Світлана та пан Олексій, і ми вже не говоримо про картоплю — мандрівників пригощають кавою з цукерками, а заодно ми отримуємо екскурсію затишним садом пані Світлани. Тут ростуть лаванда і лавандового кольору картопля, квітне полуниця, дозріває черешня.
Росте чорниця, привезена з Микуличина. На одному з дерев оселились горлиці (тут би стався в пригоді додаток Merlin Bird ID, який розпізнає птахів за їхнім щебетом).

Допиваємо каву, востаннє чухаємо бігля Цезаря — і рушаємо далі.

[     04     ]

Коростишівський карʼєр

Коростишів-ський карʼєр

Довкола Коростишева майже 100 років видобували граніт, тож тут є аж дві повʼязані з цим природні памʼятки: Коростишівський карʼєр (на півночі) і Коростишівський каньйон (на півдні). Ми звертаємо з траси праворуч і їдемо на північ.

Можливо, десь є й зручніший заїзд до карʼєру, аби дістатись ближче до води. Але навіть вигляд зі скель вражає. Стрибати у воду не варто — можна щось собі зламати об каміння або затоплені дерева.

Довкола Коростишева майже 100 років видобували граніт, тож тут є аж дві повʼязані з цим природні памʼятки: Коростишівський карʼєр (на півночі) і Коростишівський каньйон (на півдні). Ми звертаємо з траси праворуч і їдемо на північ.

Можливо, десь є й зручніший заїзд до карʼєру, аби дістатись ближче до води. Але навіть вигляд зі скель вражає. Стрибати у воду не варто — можна щось собі зламати об каміння або затоплені дерева.

[     05     ]

Житомир.
«Дім Трибеля»

Сніданок був так давно, що час подумати про обід. Або другий сніданок. Якраз майже доїхали до Житомира.

Нам потрібна вишукана будівля в неоготичному стилі у центрі міста. Це — колишній будинок Гілярія Трибеля, який заробив статки, виробляючи лайкові рукавички. Зараз тут працює один з найкращих в місті ресторанів «Дім Трибеля». Побачите на стіні руку — це в памʼять про першого власника будівлі.

[     06     ]

Звягель

У Звягелі є район Морське, хоча немає моря; і є район Пивзавод, де більше не працює пивзавод.

Це невелике місто на Житомирщині — батьківщина Лесі Українки та Валерія Залужного. А ще у Звягелі є руїни старовинної фортеці з краєвидом на каньйон річки Случ, що чимось нагадує Камʼянець-Подільський

Наша перша фортеця на шляху дещо розчаровує: від неї лишилась хіба що стіна з вежею. Навіть великий дзвін поруч — і той несправжній.

Свою міць місцевий замок, що стояв на кордоні з Річчю Посполитою, втратив ще у XVII столітті, коли його захопили українські козаки, частково зруйнувавши під час штурму. А приблизно через 100 років частину замкової стіни розібрали, аби збудувати костел.

На площі поруч з залишками фортеці — прозорий павільйон, крізь який можна побачити місце археологічних розкопок та старовинну цегляну кладку.

Це невелике місто на Житомирщині — батьківщина Лесі Українки та Валерія Залужного. А ще у Звягелі є руїни старовинної фортеці з краєвидом на каньйон річки Случ, що чимось нагадує Камʼянець-Подільський.

Наша перша фортеця на шляху дещо розчаровує: від неї лишилась хіба що стіна з вежею. Навіть великий дзвін поруч — і той несправжній.

Свою міць місцевий замок, що стояв на кордоні з Річчю Посполитою, втратив ще у XVII столітті, коли його захопили українські козаки, частково зруйнувавши під час штурму. А приблизно через 100 років частину замкової стіни розібрали, аби збудувати костел.

На площі поруч з залишками фортеці — прозорий павільйон, крізь який можна побачити місце археологічних розкопок та старовинну цегляну кладку.

[     07     ]

Корецький замок

— Сумно бачити, в якому стані наші замки.
— Якщо тобі стане легше, цей згорів ще в 1832 році.

Від Корецького замку, закладеного ще у XIV столітті, і правда мало що лишилось: руїни мурів, напівзруйнована надбрамна годинникова вежа та камʼяний віадук, який відновили у 2005 році. Якщо зайти за мур, можна відпочити на галявині та роздивитись краєвиди на річку Корчак і схили довкола. Здається, ми таке вже бачили.

Найбільший розквіт міста Корець (та його замку) припав на другу половину XVIII століття: тут заснували виробництво порцеляни з місцевої глини. Корецька порцеляна відрізнялась якістю та вишуканістю не поступалась європейській. Фабрика проіснувала до 1831 року, поки не вичерпались запаси місцевої каолінової глини.

Занепад фабрики збігся із поступовим занепадом містечка. Вже за рік у димоході замку, де більше не жили князі, спалахнула руйнівна пожежа.

До речі, побачити корецьку порцеляну можна у Львові — у музеї меблів та порцеляни на площі Ринок.

[     08     ]

Рівне. Кафе «Мила, це я»

Наша подорож триває довше, ніж поїздка швидкісним поїздом, тож всі добряче втомились. Потрібна ще одна зупинка — на каву і (майже) азійську локшину в затишному рівненському дворику закладу «Мила, це я». Гаразд, ще на кілька десертів. І ще трошки кави з собою.

Будьте уважні: центральні вулички Рівного мають не надто багато місця для паркування, тож доведеться пошукати, де лишити машину.‍

Наша подорож триває довше, ніж поїздка швидкісним поїздом, тож всі добряче втомились. Потрібна ще одна зупинка — на каву і (майже) азійську локшину в затишному рівненському дворику закладу «Мила, це я». Гаразд, ще на кілька десертів. І ще трошки кави з собою.

Будьте уважні: центральні вулички Рівного мають не надто багато місця для паркування, тож доведеться пошукати, де лишити машину.‍

[     09     ]

Олеський
замок

Олеський замок бачать майже всі, хто їде до Львова машиною — він височіє на пагорбі ліворуч від траси. Якщо не проґавити поворот і звернути, зможете завітати до одного з найдавніших і найкраще збережених замків України. Його відновлення — після кількох пожеж, двох світових воєн і навіть землетрусу — дає надію, що й інші замки можливо зберегти.

Зараз тут працює художній музей, також частково збережений палацовий інтерʼєр. Особливо допитливі можуть навіть спуститись до замкових підвалів. Частиною замкового комплексу також є монастир капуцинів.

Олеський замок бачать майже всі, хто їде до Львова машиною — він височіє на пагорбі ліворуч від траси. Якщо не проґавити поворот і звернути, зможете завітати до одного з найдавніших і найкраще збережених замків України. Його відновлення — після кількох пожеж, двох світових воєн і навіть землетрусу — дає надію, що й інші замки можливо зберегти.

Зараз тут працює художній музей, також частково збережений палацовий інтерʼєр. Особливо допитливі можуть навіть спуститись до замкових підвалів. Частиною замкового комплексу також є монастир капуцинів.

[     10     ]

Jam Factory

Шлях до центра Львова лежить через район Підзамче. Тут, у білосніжній будівлі з баштою, де колись робили алкогольні напої та повидло, працює одна з найцікавіших культурних інституцій міста — Jam Factory Art Center.

Тут є постійна історична виставка, присвячена фабриці та району Підзамче, вхід до якої вільний, але якщо пощастить, можна потрапити на одну зі змінних виставок, перформансів чи інших проєктів.

Але не будьте як ми — заздалегідь перевірте графік роботи артцентру та кафе, що працює на території, аби потрапити всередину. Ми відклали цей візит на ранок, і в результаті не потрапили. Буде привід поїхати до Львова ще раз.

Тут є постійна історична виставка, присвячена фабриці та району Підзамче, вхід до якої вільний, але якщо пощастить, можна потрапити на одну зі змінних виставок, перформансів чи інших проєктів.

Але не будьте як ми — заздалегідь перевірте графік роботи артцентру та кафе, що працює на території, аби потрапити всередину. Ми відклали цей візит на ранок, і в результаті не потрапили. Буде привід поїхати до Львова ще раз.

[     Редакторська бензоколонка     ]

Інтелігентний характер і плавність руху

Яким я відчув це авто на дорозі? При тому, що тут не надто мʼяка підвіска (даються взнаки диски 21 діаметру), цей автомобіль має інтелігентний характер і плавність руху. Пересування містом і трасою на ньому в гарному сенсі передбачуване, а до солідних габаритів CX-90 дуже швидко звикаєш — на допомогу прийшли камери 360°, які ви можете увімкнути в будь-який час.

Порадував і лаконічний цифровий приборний кластер авто та проєкція гарної якості. А от зона управління кліматичною установкою хоч і зручна, на те, щоб звикнути до неї, піде деякий час, — вона зроблена у вигляді фізичних кнопок під дефлекторами на центральній консолі. Коли звикнете — керуватимете нею наосліп.

Порадував і лаконічний цифровий приборний кластер авто та проєкція гарної якості. А от зона управління кліматичною установкою хоч і зручна, на те, щоб звикнути до неї, піде деякий час, — вона зроблена у вигляді фізичних кнопок під дефлекторами на центральній консолі. Коли звикнете — керуватимете нею наосліп.

Набір асистентів водія тут високотехнологічний: крім золотого стандарту у вигляді ABS та DSC, автомобіль розпізнає втому водія, зменшення його уваги, виявляє велосипедистів і пішоходів у темний час доби, контролює смугу, має датчики сліпих зон та чимало інших корисних функцій.

Набір асистентів водія тут високотехнологічний: крім золотого стандарту у вигляді ABS та DSC, автомобіль розпізнає втому водія, зменшення його уваги, виявляє велосипедистів і пішоходів у темний час доби, контролює смугу, має датчики сліпих зон та чимало інших корисних функцій.

Порада для тих, хто вперше сідає за кермо цього авто: приділіть увагу налаштуванню сидіння — опцій для цього чимало, але я припустився помилки, не приділивши цьому час.

Наостанок скажу про річ, в яку я не вірив, аж доки не сів за кермо і не переконався сам – низька витрата палива: ми з командою проїхали шлях від Києва до Львова з показником 11 літрів на 100 кілометрів. Нагадаю, що обʼєм турбованого двигуна тут складає 3,3 літра. Це економно та ефективно.

Порада для тих, хто вперше сідає за кермо цього авто: приділіть увагу налаштуванню сидіння — опцій для цього чимало, але я припустився помилки, не приділивши цьому час.
Наостанок скажу про річ, в яку я не вірив, аж доки не сів за кермо і не переконався сам – низька витрата палива: ми з командою проїхали шлях від Києва до Львова з показником 11 літрів на 100 кілометрів. Нагадаю, що обʼєм турбованого двигуна тут складає 3,3 літра. Це економно та ефективно.

Кермування автівкою – чудовий спосіб активного відпочинку, який можна з кимось розділити. І цю подорож ми розділили з вами.

Якби не треба було приїхати до Львова вчасно, ми могли розтягнути мандрівку на кілька днів – стільки всього цікавого лишилося по дорозі, у стільки місць ще можна буде заїхати наступного разу.

Зберігайте повний маршрут з додатковими локаціями.

ТЕКСТ
Ольга Перехрест
Фото
Артем Гунько
Дизайн та верстка
Artycoders
Продюсер
Левко Назінян
Менеджер
Єлизавета Кривенцева
ПредставниЦЯ MAZDA
Тетяна Шеремет
ЯК ЗАКРИВАТИ ЗАВДАННЯ ВДВІЧІ ШВИДШЕ ТА ДОСЯГТИ КРАЩОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ:
Робота у стилі Deep Work
Дослідження аналітики в
ІТ-індустрії України
МЕНІ ТЕРМІНоВО ТрЕБА НОВе ХОБІ!ЯКЕ?
Пройти тест