«Давай недовго, я з таксофона»: історія телефонії і мобільного зв'язку
Ми телефонуємо одне одному вже майже 150 років. Історія української телефонії повна подій: від громіздких шумних апаратів кінця 19 століття і відкриття першої телефонної станції у Києві до виникнення цифрових АТС та розвитку мобільного зв'язку. Ми ж із вами застали епоху такого швидкого технологічного прогресу, що людська комунікація змінилася до невпізнаваності. У спільному спецпроекті до дня народження компанії «Київстар» пропонуємо згадати важливі події, які змінили наше спілкування за часи сучасної незалежної України.
Наш проект був створений на основі альбому спогадів від «Київстар»: «Україна 1997 – 2020. Дивись. Згадуй. Відчувай».

Дивись, як виглядав перший Fashion Week.
Згадуй, як Руслана перемогла «Євробачення».
Відчувай, як дзвінок близьким допомагає утворитись посмішці на твоєму обличчі.

Книга від «Київстар» вийшла лімітованою серією лише для друзів та партнерів компанії. Але один екземпляр ми з «Київстар» хочемо розіграти серед наших читачів! Що потрібно для цього зробити?
Просто залиште + в коментарях, тегайте друзів під цим постом і можливо пощастить саме вам!
1993
Впровадження
мобільного зв'язку

16 червня пролунав перший дзвінок мобільною мережею. «Алло, Іване?» — привітався президент Леонід Кравчук, телефонуючи українському послу в Німеччину. Розмова тривала 40 секунд.

Стандартом стільникового зв'язку тоді був 1G, а першою компанією на ринку — UMC. Подію транслювали по телевізору, а також про неї написали в газеті «Правда України». Втім, навряд чи людей тоді зацікавила ця новина, бо хіба хтось здогадувався, що незабаром дзвінки ввійдуть в наше життя як основний засіб комунікації.

1993-го року в Україні була лише 1 слухавка на 18 000 людей. До того ж країна страждала від гіперінфляції, яка сягала 10155%, що жахали.
1994
Поява компанії «Київстар»
Заснована ще одна українська телекомунікаційна компанія, яка надає послуги в форматі NMT (Nordic Mobile Technology).

Ця компанія називалася Bridge, але незабаром вона перейменувалася в «Київстар» і стала лідером мобільного зв'язку в Україні.

В середині 90-х років культура дзвінків почала ширитися діловим світом, а потім міцно захопила й звичайне повсякдення. До того телефонами здебільшого користувалися бізнесмени й заможні люди, бо середня зарплата в Україні складала $24.
1996
Інтернет уже
в Україні
Українці отримали можливість заходити до всесвітньої мережі. Українсько-американська компанія «Голден Телеком» створила перші в країні корпоративні мережі інтегрованого доступу до інтернету.

Побути онлайн 1996-го року коштувало в терміналах 30 грн за годину, що становило аж $16. Тому далеко не кожний міг дозволити собі такий спосіб комунікації.
1997
Виникнення роумінгу
Україна запровадила стандарт GSM-900, який надавав ширші можливості спілкування.

А ще 1997-го року тодішній міністр зв'язку Дмитро Худолій здійснив перший мобільний дзвінок у мережі «Київстар». Захід відбувся в центрі міста, а ведучим став зірковий артист EL Кравчук.

Наступного дня в Україні почали продавати сім-карти мережі «Київстар».
1998
Кінець пейджерів і початок епохи SMS
Колись модний, а для декого навіть дуже необхідний для повсякдення аксесуар — пейджер — зник із ринку.

Компанія «Київстар» першою в Україні почала надавати послуги SMS-повідомлень, і зрештою ринок завоювали мобільні телефони.

До цього короткі текстові повідомлення ширилися винятково пейджинговою мережею.
1999
Мобільний зв'язок стає дедалі доступнішим
Цей рік запам'ятався появою сервісів передоплати спілкування Sim-Sim від UMC та Ace/Base від «Київстар». Тарифи різко подешевшали, почалась ера гострої конкуренції на ринку мобільного зв'язку.

Тим часом українці вже остаточно звикли до спілкування одне з одним мобільними телефонами. Це сталося, зокрема, завдяки тому, що «Київстар» скасував обов'язкові контракти для власників номерів. Відтепер, щоби спілкуватися мобільним телефоном, достатньо просто купити сім-карту.
2000
В Україні з'являється мобільний інтернет
Компанія «Київстар» першою почала надавати українцям доступ до мобільного інтернету. Крім того, «Київстар» вперше презентував послугу «Безкоштовні дзвінки всередині мережі».

Тим часом класична телефонія видозмінилась — станом на 2000-й рік всі районні автоматизовані телефонні станції змінили релейне обладнання на електронне, а міські телефонні мережі перейшли на погодинну тарифікацію.