Матеріал підготовлено за підтримки Grammarly
Що це означає?
Щодня понад 30 мільйонів людей в усьому світі користуються сервісами Grammarly. Щоби вони могли вдосконалювати своє спілкування англійською, над сервісом працює більш ніж 800 людей. За понад 13 років компанія побудувала цілу продуктову екосистему: від різних клієнтських застосунків до набору інструментів для розробників.

AIN.UA разом із Grammarly розповідає, як влаштована робота інженерів за лаштунками продуктів компанії, які технічні виклики вони долають і як приєднатися до їхньої команди.
|
про роботу інженерів у Grammarly

30 запитань

Відкривайте картки, щоб дізнатися більше:

Grammarly — це онлайн-платформа, яка працює на основі штучного інтелекту та допомагає ефективніше спілкуватися англійською. Сервіс радить, як писати грамотніше (виправляє граматику, орфографію, пунктуацію текстів англійською), а також чіткіше, зрозуміліше та лаконічніше. Продукти Grammarly допомагають визначити тон повідомлення, дібрати синоніми, розширити розмаїття словникового запасу, підкреслити найважливішу інформацію для адресата та багато іншого.

В екосистемі Grammarly — ціла низка продуктів, які підтримують користувачів саме там, де вони зараз створюють тексти. Це зокрема:
— онлайн-редактор;
— браузерні розширення;
— мобільні клавіатури;
— застосунок для iPad;
— надбудова для Microsoft Office;
— десктопні застосунки для Windows і Maс.

Компанія також має платформу для розробників (Grammarly for Developers). Через неї можна отримати доступ до SDK (набору засобів розроблення) й інтегрувати поради Grammarly в текстові поля свого власного продукту чи сервісу.
Grammarly — це онлайн-платформа, яка працює на основі штучного інтелекту та допомагає ефективніше спілкуватися англійською мовою. Сервіс радить, як писати грамотніше, чіткіше, зрозуміліше та лаконічніше. Продукти Grammarly допомагають визначити тон повідомлення, дібрати синоніми, розширити розмаїття словникового запасу та багато іншого.

В екосистемі Grammarly — ціла низка продуктів, які підтримують користувачів саме там, де вони зараз створюють тексти. Це зокрема:
— онлайн-редактор;
— браузерні розширення;
— мобільні клавіатури;
— застосунок для iPad;
— надбудова для Microsoft Office;
— десктопні застосунки для Windows і Maс.
1. Знаю, що Grammarly — це не один продукт, а відразу кілька. Що входить у продуктову екосистему?
Наразі в Grammarly кілька пріоритетних напрямів:

1. Поглиблення порад із категорії «beyond grammar» — тобто тих, які виходять за межі граматики чи орфографії. Такі рекомендації допомагають користувачам спілкуватися ефективніше та досягати цілей, для яких вони створюють тексти. Щоби реалізувати це завдання, у Grammarly використовують різні інструменти для оброблення природної мови: наприклад, моделі машинного навчання на основі трансформерів, великі претреновані моделі мови, нейромашинний переклад, класичні статистичні методи. Ось тут можна більше дізнатися про те, як Grammarly працює над завданнями в галузі NLP (natural language processing).

2. Розширення охоплення Grammarly та співпраця з партнерами (наприклад, із Samsung Mobile) — щоб користувачі мали доступ до порад сервісу скрізь, де вони можуть їм знадобитися. Також компанія розвиває окрему платформу для розробників — Grammarly for Developers. Завдяки їй можна отримати доступ до API Grammarly й інтегрувати поради сервісу до власних застосунків.

3. Розвиток окремого продукту для бізнес-клієнтів Grammarly Business. Сьогодні вже понад 30 000 команд використовують його для підтримки професійного спілкування — з колегами, партнерами чи клієнтами.
2. Над чим команда Grammarly працює зараз?
Наразі в Grammarly кілька пріоритетних напрямів:

1. Поглиблення порад із категорії «beyond grammar» — тобто тих, які виходять за межі граматики чи орфографії. Такі рекомендації допомагають користувачам спілкуватися ефективніше та досягати цілей, для яких вони створюють тексти.
2. Розширення охоплення Grammarly та співпраця з партнерами (наприклад, Samsung Mobile). Також компанія розвиває платформу для розробників — Grammarly for Developers. Завдяки їй можна отримати доступ до API Grammarly й інтегрувати поради сервісу до власних продуктів.
3. Розвиток окремого продукту для бізнес-клієнтів Grammarly Business – понад 30 000 команд вже використовують його для підтримки професійного спілкування.
Їх теж вистачає. Чимало завдань у сфері NLP інженери компанії розв’язують уперше і створюють функції для підтримки спілкування, яких раніше не було. Наприклад, детектор тону — він аналізує повідомлення англійською та може передбачити, як воно потенційно звучатиме для адресата (дружньо, агресивно, вдячно тощо).

Ще один виклик — ефективне масштабування та забезпечення стабільності сервісу в умовах швидкого росту. Сьогодні Grammarly щодня використовують 30 млн людей, і це число постійно збільшується, а з ним — і навантаження на систему.

Також у компанії багато працюють над розширенням доступності Grammarly — щоб користувачі, перемикаючись між сайтами та застосунками, могли всюди отримувати якісну підтримку у своєму спілкуванні англійською. Про приклади наших інженерних викликів можна почитати більше в блозі компанії.
3. А як щодо інженерних викликів?
Їх теж вистачає. Чимало завдань у сфері NLP інженери компанії розв’язують уперше і створюють функції для підтримки спілкування, яких раніше не було. Наприклад, детектор тону — він аналізує повідомлення англійською та може передбачити, як воно потенційно звучатиме для адресата (дружньо, агресивно, вдячно тощо).

Ще один виклик — ефективне масштабування та забезпечення стабільності сервісу в умовах швидкого росту. Також у компанії багато працюють над розширенням доступності Grammarly — щоб користувачі, перемикаючись між сайтами та застосунками, могли всюди отримувати якісну підтримку у своєму спілкуванні англійською.
Grammarly вже на другий рік заснування стала прибутковою та залишається такою. Від 2017 року компанія залучила понад $400 млн інвестицій — інвестиційні раунди допомагають насамперед отримувати підтримку від досвідчених інвесторів і використовувати їхній досвід та експертизу для розвитку бізнесу. І звісно ж — створювати нові інноваційні функції Grammarly і розширювати команду.
4. А як інвестиції допомагають компанії розвиватися?
Інженерні команди Grammarly працюють в Європі та Північній Америці. Хаби компанії розташовані у Києві, Сан-Франциско, Нью-Йорку, Ванкувері та Берліні.

Команди, які розвивають один продукт чи функціональний напрям, зазвичай працюють у межах однієї чи суміжних часових зон. Якщо ж у компанії організовують кроскомандні проекти, то для спільних зустрічей обирають зручний для всіх хабів час.
5. Як взаємодіють інженерні команди Grammarly у різних країнах?
Їх можна умовно розділити на чотири напрями:

Product Interfaces (наприклад, команди, які працюють над вебредактором Grammarly, мобільними застосунками для iOS і macOS, десктопними застосунками для Windows і Mac);
Foundations (наприклад, IT, Engineering Platform, Product Security, GRC);
ML/NLP (об’єднують Back-End і ML-інженерів, комп’ютерних та аналітичних лінгвістів та Applied Research Scientists);
Grammarly Business (інженерні команди, які розвивають окремий продукт Grammarly для бізнес-клієнтів).
6. Які інженерні команди є у Grammarly?
Менеджери інженерних команд працюють над чотирма напрямами:

активний вплив на продукт (транслюють загальне продуктове бачення та спільні цілі команді, ведуть технічний роадмап, планують коротко- та довгострокові цілі команди та контролюють виконання);
people-менеджмент (проводять регулярні зустрічі у форматі «1 на 1», обговорюють індивідуальний кар’єрний план і дають зворотний зв’язок);
підтримка здоров’я команди (планують структуру команди, наймають нових колег, підтримують командну комунікацію та згуртованість);
покращення міжкомандної співпраці (налагоджують спільну роботу з іншими колегами та командами, допомагають організовувати кроскомандні проекти).

Детальніше про роботу інженерних менеджерів Grammarly можна почитати ось тут.
7. А за що в компанії відповідають інженерні менеджери?
Для кожної функції в компанії розробили кар’єрні матриці – вони дають розуміння, як можна рости у своїй кар’єрі.

Двічі на рік у Grammarly проводять усебічну оцінку співробітників за методом 360°. Під час цього процесу кожен член команди отримує зворотний зв’язок від менеджера та колег, обговорює свій поточний прогрес за кар’єрною матрицею та кроки для подальшого професійного розвитку.
8. Як інженери в Grammarly можуть прокачувати свою кар’єру?
Усередині компанії проводять різні курси та тренінги — наприклад, Grammarly University для всіх нових членів команди, курси для менеджерів, воркшопи з продуктивного мислення, класи англійської. А ще тут вчаться одне в одного — зокрема, щоп’ятниці інженерні команди беруть участь у демосесіях для презентації своїх кейсів. А ML/NLP-команди мають зустрічі для обміну досвідом щотижня.

Також у кожного в Grammarly є річний бюджет на навчання — можна купити квитки на конференції або воркшопи, книжки, пройти сертифікацію за спеціальністю тощо.
9. Окей, а які є можливості для навчання?
Кожен інженер бере участь у повному циклі розроблення продукту — від обговорення ідеї нової функції та до її підтримки після релізу. Інженерна команда самостійно відповідає за якість свого коду та вирішує, які методи контролю якості використовувати.

Планувати тести починають ще на етапі планування архітектури — тоді продумують сценарії, які треба буде перевірити. Паралельно з написанням коду інженери застосовують Unit-тести, інтеграційні тести та Е2Е-тестування. Фінальний етап — це code review і дослідницьке тестування. Безпосередньо після релізу може також відбуватися А/B-тестування. Ну і, звісно, обов’язково — моніторинг роботи, збір метрик і налаштування сповіщень.
10. А як в Grammarly працюють із QA?
В інженерних командах Grammarly немає окремої функції архітекторів. Планування архітектури тут — спільна робота, у якій беруть участь усі інженери команди. Будь-хто може пропонувати своє бачення та виносити ідеї на обговорення.

У кожного проекту, який стосується певного архітектурного рішення (і командного, і кроскомандного), завжди є свій DRI (Directly Responsible Individual). Відповідальним за проект може бути як техлід, так і будь-який інженер із команди. DRI акумулює всі ідеї, допомагає знайти спільний підхід та ухвалити остаточне рішення.
11. Чи є в командах архітектори?
«Ownership mindset» для інженерних команд Grammarly означає водночас і високий рівень автономії, і відповідальність за всі етапи розроблення продукту — від ідеї чи обговорення нових функцій із дизайнерами до тестування, контролю якості коду, релізу та підтримки запущеного продукту.

У межах інженерних команд Grammarly немає спеціалізацій — кожен бере участь у всіх типах активностей (планування нової функції, уточнення специфікації, продумування архітектури, написання коду, тестування, налаштування моніторингу та сповіщень, підтримка стабільної роботи після релізу). Це дає командам автономність, гнучкість і можливість безпосередньо впливати на розвиток продуктів.
12. Що означає принцип «ownership mindset» у Grammarly?
Такий досвід є важливим для роботи в інженерних командах, які відповідають за напрям ML/NLP у Grammarly (наприклад, ML-інженерів). Для роботи в інших інженерних командах досвід із продуктами в галузі оброблення природної мови чи AI не обов’язковий. Тут технічна складність полягає в інших аспектах — високі навантаження, складна архітектура, швидкі продуктові ітерації, адаптивні інтерфейси тощо.
13. Чи обов’язково мати досвід в сфері AI/ML/NLP, щоби працювати в Grammarly?
Один з етапів інтерв’ю до інженерних команд Grammarly — розв’язання алгоритмічних задач. Звісно, інженери не щодня застосовують алгоритми у своїй роботі. Однак добре розуміння алгоритмів і структур даних і вміння працювати з ними можуть бути дуже корисними під час розв’язання окремих технічних завдань.

Ось тут можна переглянути відеозапис мітапу, на якому інженери компанії розповідали про приклади використання алгоритмів у Grammarly.
14. Ясно, а чи потрібно добре знати алгоритми для роботи в Grammarly?
Якщо коротко — найзручнішою для команди та співпраці з іншими колегами. Одного підходу до методології на рівні компанії в Grammarly немає. У кожної інженерної команди свій контекст, тож колеги можуть використовувати різні підходи чи навіть мікс із кількох корисних для них методологій.

На рівні компанії планування річних і квартальних цілей відбувається за системою OKR (objectives and key results).
15. За якою методологією працюють інженерні команди Grammarly?
У Grammarly досить зважений список технологій, фреймворків, бібліотек і технічних рішень для різних завдань і команд (наприклад, Java, Scala, TypeScript, Clojure, ReactJS, AngularJS, AWS, Docker, Gradle й інші — більше можна дізнатися тут).

Головний параметр для вибору інструментів — вони повинні забезпечувати продуктивність, стабільність і безпеку розробки.
16. Які технології тут використовують?
Довжина спринту залежить від фокуса команди та типів завдань, над якими вона працює. Кілька разів на рік у Grammarly випускають великі оновлення продукту, а от релізи коду в продакшн завдяки CI/CD можуть відбуватися хоч і декілька разів на день.

Для окремих команд цей процес, звісно, може тривати трохи довше (наприклад, якщо йдеться про випуск нових версій на App Store, які проходять модерацію).
17. Які в Grammarly спринти та як часто відбуваються релізи?
У Grammarly працюють за системою OKR (objectives and key results). На початку кварталу інженерні команди планують свій обсяг завдань на три місяці, відштовхуючись від спільних цілей усієї компанії. На визначення пріоритету кожного завдання в межах кварталу впливає низка чинників — від відгуків користувачів та ідей у беклозі до технічних потреб сервісів і їхнього архітектурного розвитку.

Кожен інженер бере активну участь у плануванні разом із продакт-менеджерами чи іншими стейкхолдерами (залежно від напряму інженерної команди), допомагає генерувати ідеї та визначати пріоритетність завдання.
18. А як інженерні команди планують завдання?
У Grammarly дотримуються підходу bottom-up, за яким інженери не отримують завдання «згори», а беруть активну участь у формуванні завдань і цілей команди. Будь-хто може запропонувати свою ідею, винести її на обговорення з колегами та за бажанням стати DRI (Directly Responsible Individual) для абсолютно нового проекту в компанії.

Наприклад, саме так народилася ідея створити новий десктопний застосунок Grammarly для Windows і Mac — один з iOS-інженерів запропонував це рішення, підготував прототип та очолив проект.

DRI інженерних проектів можуть за бажанням ставати окремі інженери в команді, а не лише техліди. Також у компанії є практика інженерних хакатонів, чимало ідей із яких переростають у проекти зі створення нових функцій чи внутрішніх продуктів.
19. Наскільки автономними є інженери?
У компанії налаштовано автоматизовані системи моніторингу й алертингу. Кожен інженер після релізу свого коду описує, які саме метрики в його роботі необхідно моніторити, і налаштовує сповіщення про можливі проблеми. Є практика on-call чергувань — on-call інженер відстежує метрики в системі моніторингу, визначає рівень пріоритетності сповіщень та інформує колег про необхідність виправлень.
20. Чи існує практика on-call чергувань у командах?
Взаємодія дуже тісна на кожному етапі розроблення. Інженери допомагають продакт-менеджерам формувати продуктове бачення та планувати нові функції, дають коментарі щодо технічних аспектів роботи застосунків і можливих змін у них.

В інженерних команд також є повний доступ до продуктової аналітики та даних користувацьких тестів (наприклад, записи з платформи UserTesting) — для того, щоб краще розуміти кінцевих користувачів і їхні потреби.
21. Як інженери взаємодіють із продакт-менеджерами?
У центрі бізнес-моделі Grammarly — кінцеві користувачі, тому безпека їхніх даних має для компанії найвищий пріоритет. Більше про практики Grammarly та сертифікацію в галузі безпеки можна дізнатися тут.

Security-команда Grammarly фокусується на безпеці продуктів, інфраструктури й усіх операційних процесів, команда GRC відповідає за ризик-менеджмент і compliance. Grammarly також має власну Bug Bounty-програму на платформі HackerOne.
22. Як тут працюють над безпекою продукту?
Фахівці компанії діляться досвідом і кейсами розробки в інженерному блозі Grammarly. На YouTube-каналі Grammarly також можна знайти записи з останніх онлайн-мітапів з інженерами Grammarly та запрошеними гостями.

А щоб не пропускати новини й анонси подій, можна підписатися на інженерний дайджест компанії.
23. Де можна дізнатися більше про розробку в Grammarly?
У Grammarly 5 основних цінностей:
етичність (ethics);
гнучкість (adaptability);
наполегливість (grit);
емпатія (empathy);
непересічність (remarkability).

На їхній основі будують усі процеси в компанії та взаємодію в командах. Також вони є фреймворком для ухвалення рішень, зокрема й в інженерних завданнях. Наприклад, якщо якесь технічне рішення потенційно може принести конверсії, але суперечить цінностям компанії, то реалізовувати його компанія не буде.
24. Що найважливіше в культурі компанії?
Grammarly запровадила віддалену роботу в гібридному форматі у 2021 році, щоб поєднати переваги роботи з дому й особистого спілкування з колегами. Члени команди можуть працювати дистанційно і, за наявності умов, раз на квартал зустрічатимуться* у хабах Grammarly для спільної роботи протягом кількох тижнів.

* Станом на серпень 2022 року київський хаб Grammarly залишається зачиненим із міркувань безпеки, тож усі члени української команди наразі працюють лише віддалено. Більше про дії Grammarly для підтримки України та членів української команди від початку повномасштабного російського вторгнення в Україну можна дізнатися тут.
25. Команди працюють в офісі чи віддалено?
У перші кілька днів нові члени команди, які одночасно приєдналися до компанії, мають спільні зустрічі з командами People, IT, Workplace Experience та Finance, які пояснюють процеси, допомагають усе налаштувати та відповідають на запитання.

Для кожного нового колеги також готують індивідуальний посібник з онбордингу з інформацією про компанію, команду, посилання на необхідні ресурси та документи, контакти, а також прописані завдання на перший період.

У перші кілька місяців роботи всі нові члени команди беруть участь у сесіях Grammarly University — це зустрічі із СЕО, співзасновниками компанії та членами операційної команди, на яких вони розповідають про історію Grammarly, цінності, продуктову стратегію та багато іншого.
26. А як влаштований віддалений онбординг?
У Grammarly є спільні Town Hall та All-hands зустрічі з операційною командою, на яких обговорюють новини компанії й окремих команд, продуктові оновлення, цікаві ініціативи тощо.

На внутрішній Wiki можна знайти відповідь майже на будь-яке запитання щодо компанії та процесів. А команда Workplace Experience дбає про те, щоб колеги могли підтримувати зв’язок під час віддаленої роботи (організовує корисні лекції, майстер-класи, неформальні зустрічі та багато іншого).
27. Добре, а як узагалі команда спілкується між собою під час віддаленої роботи?
Їх чимало. Наприклад:
— бюджет на облаштування домашнього офісу та річний бюджет на придбання периферійного обладнання;
— комплексна медична підтримка та консультації корпоративного лікаря;
— програми для підтримки батьків та опікунів;
— індивідуальний річний бюджет для підтримки фізичного та ментального здоров’я;
— річний бюджет на зовнішнє навчання (курси, конференції, тренінги, книжки);

…та багато іншого!
28. А що там із «бенефітами» для команди?
Етапів декілька:
— знайомство з рекрутером і менеджером команди;
— тестове завдання;
— технічні інтерв’ю та нетехнічні бесіди про загальний досвід роботи.

Під час цього процесу кожен кандидат має можливість познайомитися і з майбутнім менеджером, і з колегами, запитати про всі аспекти роботи в компанії (від продукту до культури), деталі майбутніх завдань, інженерні процеси тощо. І можете бути певні, що кожен член команди проходив той самий процес!
29. А як відбуваються інтерв’ю на інженерні позиції?
Зараз відкриті вакансії інженерів у командах різних напрямів (Back-End, ML, DevOps, MacOS та інші), а також у командах із продажів і підтримки користувачів. Стежити за актуальними вакансіями можна на сайті Grammarly.
30. То які вакансії зараз є в Grammarly?
Текст
Тетяна Гонченко
дизайнер
Юля Трофименко
Марія Полуектова
Менеджер
Ірина Насильнєва
Продюсер
Олександра Герт
Ілюстрації
Матеріал підготовлено за підтримки Grammarly
Що це означає?
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній», PR, «Спецпроект», «Промо» і «Блоги» публікуються на правах реклами.
© 1999-2022 AIN.UA