як змінилась індустрія під час великої війни
Складні часи в українській івент-індустрії почалися ще у 2020 році. Тоді всесвітня пандемія поставила сферу на паузу, адже проводити події та заходи в умовах ковідних обмежень було просто неможливо. Та й замовити івент додому, як страву в HoReCa, — це нонсенс. Але рішення було знайдено — на заміну офлайн-подіям прийшли онлайн-івенти, корпоративи гібридного формату та ZOOM-вечірки.
На початку 2022 року в представників індустрії були масштабні плани на відновлення. Бізнеси не тільки пережили ковідні часи, а й планували розвиток і відродження ринку івентів. Проте велика війна внесла свої корективи. Щоденні обстріли та трагедії, відсутність електроенергії, виїзд майже 7 млн українців за кордон і внутрішня міграція не могли не відобразитися на івент-індустрії.
Попри надскладні умови, в яких опинилася вся країна в останні 2,5 роки, івент-індустрія не тільки живе, а й активно працює та допомагає бізнесам і країні.
Сьогодні ми розповідаємо про досвід команди Parkovy — Конгресно-виставкового центру, де вирують бізнес-процеси, генеруються інновації та реалізуються потужні проєкти.
Parkovy
Parkovy — це сучасний комплекс івент-локацій світового рівня в самому центрі Києва.
14 унікальних конфігурацій майданчиків
14 унікальних конфігурацій майданчиків надають можливість створити захід будь-якого формату: від виставок і конференцій до концертів, зйомок та open air подій, щоб збирати разом людей, які створюють і рухають бізнеси, технології, освіту, науку, культуру, державу.
12 років досвіду
Експертиза команди Parkovy налічує 12 років досвіду.
Тисячі клієнтів
Міжнародні неурядові організації, медіа та IT кластер, серед яких такі лідери, як DOU, IT Ukraine Association, AIN.UA, а ще численні автокомпанії, Одеський міжнародний кінофестиваль (ОМКФ), ГО «Землячки» та багато інших флагманів індустрій.
Сніжана Вергела
Head of Sales Parkovy
Я працюю в івент-індустрії 24 роки, 5 із яких — у "Парковому". Окрім українського ринку, я маю експертизу в роботі з європейськими замовниками і надалі активно слідкую за ситуацією у колег в Європі.
Кожен івент — це унікальна подія, обмежена в часі й просторі, тобто в прямому сенсі неповторна. Через цю особливість організатор немає «шансу на помилку»: події відбуваються прямо тут і прямо зараз, а це диктує специфіку як самої індустрії, так і особливого типу людей, що в ній працюють.
Івент-індустрія є, певно, однією з найбільш динамічних і гнучких, і саме тому, попри будь-які зовнішні обмеження, що диктує час, івент-ринок змінюється, мімікрує, підлаштовується, але головне — продовжує жити.
А підлаштовуватися є під що.
індустрія в умовах війни
Якщо до війни команда Parkovy мала чітке розуміння про агенції, менеджерів і техпідрядників в Україні і (що не менш важливо) з якими типами івентів і бізнесів вони працюють, то нині ситуація кардинально змінилась. Велика кількість професіоналів або виїхала з країни, або змінила сферу діяльності, а на зміну їм прийшли нові спеціалісти, чий спосіб роботи та тип запитів істотним чином змінився та може відрізнятися від завдань, з якими івентори мали справу до 24 лютого 2022 року.
До того ж велика кількість колег, клієнтів та партнерів долучилися до Сил Оборони України, серед них був і Андрій Скіпʼян, засновник компанії Hoteliero, яка щорічно організовує головні події в індустрії гостинності, серед яких Be Wine International Wine Show, Barometer International Bar Show, Kyiv Whisky Festival, Ukrainian Gastro Show, Creative Chefs Summit, ресторанна конференція "Сіль" та нова подія для молодих шеф-кухарів, яка вперше відбулась цьогоріч – Young Chefs.
співпраця
Це наймасштабніші події у сфері HoReCa і вони проходять саме у «Парковому». Заходи Hoteliero завжди привертають велику увагу та збирають професіоналів з усієї країни та світу, сприяючи розвитку та обміну досвідом у галузі.
Попри всі ці внутрішні обмеження через повномасштабну війну «народжуються» нові зірки івент-індустрії. Попри значні зміни в командах замовників, агенціях та індустрії загалом, команда Parkovy радо співпрацює з усіма партнерами, клієнтами, адже люди-таланти, які створюють технологічні події із задіянням штучного інтелекту, працюють як в Parkovy, так і в Україні та світі. Ми вдячні, що разом торується шлях івент-індустрії.
Parkovy, безперечно, є одним із лідерів галузі не лише в Києві, та в країні, а можливо, й на просторах Європи, тому безпекове питання завжди було в пріоритеті. Достатньо згадати такі масштабні події міжнародного рівня, як «Кримська платформа» чи «Україна 30», аби зрозуміти наскільки комплекс та його команда були готові до викликів у цьому питанні ще до початку повномасштабного вторгнення.
Проте, якщо раніше безпека була пріоритетом номер №1 переважно для B2G, то наразі цей запит є у всіх сегментів: B2B і B2C. Причому починається він ще на етапі перемовин, коли Parkovy підписує NDA із замовником про нерозголошення, а закінчується на етапі публікації пост-анонсів про подію: команда чітко регулює, що з того, що було на локації можна видавати в публічне поле, а що закарбується в пам'яті відвідувачів івенту, але не потрапить у медіа чи соціальні мережі. У портфелі команди Parkovy переважають протоколи безпеки України, Європи, країн ОАЕ, США та Канади.
Анна Майстренко
Head of Marketing Parkovy
Сніжана вже поділилася багатьма інсайтами щодо специфіки роботи ринку сьогодні, а я хочу розповісти більше про ті тренди, що наша команда вбачає у клієнтських запитах. Зараз комплекс може закривати потреби всіх головних сегментів: B2B, B2G, B2C та NGO, що дуже різняться як по задачах, так і по форматах івентів, внутрішніх "болях" тощо. Але існують глобальні тенденції, які притаманні всім.
Попри те що Київ живе в екстремальних умовах постійних обстрілів і відключення світла, аудиторія, як ніколи раніше, цінує живе спілкування та нетворкінг. Про це дуже влучно зауважив в нещодавньому інтерв'ю Олексій Куліков, керівний партнер івент-агентства Ant Hill, якщо раніше запит був «Хліба й видовищ», то сьогодні він перетворився на «Хліба й спілкування».
Корпоративна соціальна відповідальність або ж КСВ (від англійського Corporate Social Responsibility, CSR) стала глобальним трендом. Українські компанії щодня працюють та активно підтримують Збройні сили України, хлопців і дівчат, друзів, родичів і колег, які прямо зараз боронять нашу країну. Бізнеси роблять значний внесок у вигляді фінансової допомоги, гуманітарної та медійної підтримки, участі в інформаційному спротиві та допомагають співробітникам, клієнтам і підтримувати економіку держави.
Якщо казати лише про перше півріччя 2024 року та ті події, що відбулися за цей час у Parkovy — десь 95% з них мали CSR складову: благодійні події, аукціони, які направлені на збори Силам оборони України.
За інформацією благодійної організації Hope Foundation і німецького виробника протезів Ottobock, станом на серпень 2023 року щонайменше від 20 до 50 тис. українських громадян втратили одну або кілька кінцівок після початку повномасштабного вторгнення. І це важливий фактор, який мають враховувати організатори заходів при плануванні подій. Parkovy у цьому питанні попереду. Інклюзивність локацій комплексу забезпечують:
вбиральні для людей з інвалідністю, що мають спеціальні поручні та розраховані на габаритні крісла колісні;
ліфт, що має доступ на всі поверхи, в тому числі й в укриття на -1 поверсі;
вхідна група, до якої легко дістатися спецтранспортом;
безпороговість;
місця для паркування людей з інвалідністю тощо.
Інклюзивність Parkovy вже перевірили гості церемонії відкриття «Ігор Нескорених» — національних змагань з адаптивних видів спорту серед поранених військовослужбовців і ветеранів.
Дар'я Жаковська
Digital Marketing Manager
Parkovy — the Place of Power. Кредо нашої команди — це три P: People. Power. Progress.
У нас невелика команда і кожен її учасник вкрай важливий для злагодженої роботи усього складного механізму. Я прийшла в комплекс «Парковий» як SMM-спеціаліст, але наразі є лідом напрямку диджитал-маркетингу. І це багато каже про середовище зростання та турботу.
Завдання нашої команди — зробити так, щоб кожна людина, що зайшла в Parkovy відчувала цю турботу про себе — чи то гість, замовник або підрядник.
Ми, без перебільшень, вважаємо що Parkovy — це місце сили українського бізнесу. Це той майданчик, де бізнес може потужно говорити про цілі та перспективи розвитку, шукати партнерів і заручитись допомогою ком'юніті, а ще — обговорити проблематику та план дій.
Перші два пункти створюють унікальну синергію, у рамках якої народжується прогрес, якого прагне як клієнт, так і бізнес і країна загалом.»
Владислав Мошко
Sales Manager Parkovy
Івенти — це дуже гнучка та динамічна структура. Тому сформувати такий собі "чекліст", який стане універсальним посібником для івенторів на всі часи — неможливо. Бо нові реалії диктують нові правила гри.
Павло Лібер
Sales Manager Parkovy
Проте наголосити на ключових моментах, на які варто звернути увагу при плануванні заходу, важливо. І ми бачимо цей запит серед наших нових клієнтів, які часом вперше роблять свій великий івент і просто не розуміють, на які підводні камені треба звернути увагу, що є важливим, але не завжди є очевидним. Тож ми розповімо про те, що криється в деталях, а потім кристалізується у твір, а іноді навіть мистецтво під назвою івент.
Отже, при плануванні івенту варто врахувати три фактори:
Найкращий варіант, коли укриття є в самій локації. У Parkovy воно розташоване на -1 поверсі, куди можна дістатися сходами з усіх поверхів, а також ліфтом. Головний пріоритет КВЦ «Парковий» — безпека колег і гостей комплексу.
Маємо надію, що коли цей матеріал буде опублікований, то в Києві вже не буде такою гострою проблема відключення електроенергії. Проте варто готуватися до найскладніших сценаріїв і пам'ятати, що електроенергія це не лише світло. Це інтернет, вся техніка на локації, ліфти та ескалатори, вбиральні, кондиціонування — перераховувати можна дуже довго.
Parkovy обладнаний декількома сучасними дизельними генераторними станціями потужністю 1375 кВА, які забезпечують безперебійну роботу абсолютно всього комплексу до 14 днів. У разі відключення світла весь наш комплекс автоматично переходить на автономний режим роботи генераторів менш ніж за хвилину. Це забезпечує повну безперервну роботу всіх локацій і потужностей всього комплексу.
Через NDA, ми не можемо розголошувати назву проєкту, але поділимось показовим кейсом: цього року до нас звернувся клієнт із доволі масштабним запитом на IT-конференцію в кілька потоків. Для нашої команди такий запит не був чимось незвичайним, бо в комплексі багато різноформатних локацій. Проте в процесі розробки івенту клієнт і його команда зрозуміли, що є потреба у збільшенні, й тоді додалась ще одна локація. А потім ще одна. І ще.
В результаті на цю подію працювали та були задіяні абсолютно всі зали Parkovy. До чого ця історія? Для більшості заходів організатори залучають партнерів, і чим більше партнерів, тим більше переваг отримує івентор. Чим більше партнерів, тим більше стендів, більше гостей, більше спікерів, як наслідок — з'являється потреба в масштабуванні.
Не обов'язково виникне потреба брати додаткові зали, як у випадку з нашим клієнтом. Але варто передбачити, що в процесі підготовки першопочаткова локація може видатися замалою. У КВЦ ми маємо площі різного розміру: від переговорних кімнат 50м2 до аутдор-локації Viewpoint 5500 м2.
Оснащення комплексу відповідає міжнародним стандартам і запитам, воно зроблене з використанням преміальних матеріалів і провідного обладнання.
Локації від 50 м2 до 5000 м2.
14 можливих конфігурацій майданчиків для ваших подій.
16 конференц-кімнат та офіс-спейсів.
Меблі, проєктори, екрани, звукове обладнання та безперебійне живлення.
співпраця
Саме тому для своїх заходів Parkovy обирають бізнеси, міжнародні благодійні організації, представники уряду, найбільші світові холдинги та переважно всі гравці івент-індустрії.
індустрія в умовах війни
Тож, часи змінюються, змінюється й індустрія. Івент-індустрія та бізнеси, підприємництва України, попри всі виклики, продовжують розвиватися, адаптуватися та, головне, працювати — забезпечувати робочі місця, сплачувати податки та допомагати колегам з інших індустрій підтримувати Сили оборони та економіку України.