Як Дмитро Гавриков розвиває PayForce та допомагає бізнесам диджиталізуватися
Як Дмитро Гавриков розвиває PayForce та допомагає бізнесам диджиталізуватися
Смартфони вже давно змінили правила гри — люди воліють керувати усіма сферами життя з мобайлу. Бізнеси, а особливо традиційні, повинні встигати й навіть бути на крок попереду своїх користувачів, й у цьому їм допомагає українська компанія PayForce. Заснована у 2015 році, вона розробляє фінтех-рішення: онлайн-банкінг, токенізація карток та мобільні додатки з фінтех-складовою.
У спільному з PayForce проєкті розповідаємо, як компанія розвивалась, над чим вона зараз працює, і як Дмитру Гаврикову вдалося перетворити її на бізнес, що із року в рік є надійним партнером для локальних та міжнародних гравців на українському ринку.
До 2015 року Дмитро Гавриков, котрий є основним акціонером та СЕО PayForce, працював у банківській сфері. На той час Дмитро мав багаторічний досвід в управлінні роздрібним бізнесом у кількох великих українських фінансових установах. Співвласники компанії, що володіють міноритарними частками PayForce, також раніше довгий час працювали у банківському секторі.
Аналізуючи різні аспекти фінансового ринку України та активно взаємодіючи з банками, Дмитро разом зі своєю командою зміг швидко побачити потреби та відчути болі клієнтів. Так він зрозумів — жодна з установ не має рішення зручного онлайн-банкінгу, який би дозволяв клієнтам управляти їхніми рахунками, а також — мобільного банкінгу для фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
До 2015 року Дмитро Гавриков, котрий є основним акціонером та СЕО PayForce, працював у банківській сфері. На той час Дмитро мав багаторічний досвід в управлінні роздрібним бізнесом у кількох великих українських фінансових установах. Співвласники компанії, що володіють міноритарними частками PayForce, також раніше довгий час працювали у банківському секторі.
Аналізуючи різні аспекти фінансового ринку України та активно взаємодіючи з банками, Дмитро разом зі своєю командою зміг швидко побачити потреби та відчути болі клієнтів. Так він зрозумів — жодна з установ не має рішення зручного онлайн-банкінгу, який би дозволяв клієнтам управляти їхніми рахунками, а також — мобільного банкінгу для фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
«На той час ринок фінтех-рішень був пустий і тому конкуренція — дуже низька. Тоді ми вирішили до консалтингу додати послуги повноцінної розробки банківських продуктів, і це було правильно — банки почали до нас приходити самі, наша база клієнтів зростала дуже швидко»
На сьогодні рішеннями PayForce для обслуговування клієнтів користуються як бізнеси з фінансового сектора, так і ритейлу. KredoBank, «Індустріалбанк»,«Комерційний індустріальний банк», «Банк інвестицій та заощаджень», «Агропросперіс Банк» та АMIC Energy серед них.
Для більшості з них компанія є надійним партнером не один рік. Так, буквально на днях команда виграла декілька ретендерів для подальшої співпраці.
Діяльність компанії можна розділити на декілька основних векторів — R&D та підтримка і розвиток імплементованих рішень, а також транзакційний бізнес. Фокус PayForce — це розробка ІТ-рішень, тобто продуктів, що вже давно й успішно працюють на ринку.
«Особливістю нашого рішення є не тільки єдиний інтерфейс для обслуговування фізичних осіб та ФОПів у одному додатку, а й відображення всіх продуктів на одному екрані. Клієнт бачить усі свої рахунки та картки, як приватні, так і бізнесові на одному екрані, а також може відкрити депозит, здійснити переказ з рахунку ФОП на фізичну особу, не перемикаючи екрани. Цей продукт вже використовують декілька банків, серед яких KredoBank»
Основне рішення, яке інтегрували у себе понад 10 банків для дистанційного обслуговування своїх клієнтів — це платформа онлайн-банкінгу для фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Третій – Retail Wallet. Це рішення PayForce інтегрувала мережа заправок АMIC Energy. Воно дозволяє клієнтам заправити машину лише у декілька кліків, не виходячи з машини, а також отримувати різні бонуси та знижки, а бізнесу — регулярно взаємодіями з користувачами, вибудовуючи довготривалу комунікацію та пропонуючи програми лояльності.
Другий продукт – це все, що стосується токенізації карток: оплата через Аpple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY та інші.
«Додатки, над якими ми працювали для компаній не з банківської сфери, є також фінтех-рішеннями. Усі вони пов’язані з платіжними системами Visa, MasterCard чи українською “ПРОСТІР”. Як приклад — АMIC Energy. Це не просто про вітрину для додатка, це про зручність для користувачів та розширений набір функцій. Так, клієнти мережі можуть заправити свою машину через QR-код чи по геолокації, не виходячи з авто, використовуючи гаманець MasterPass, Apple Pay, Google Pay»
Окрім основних продуктів PayForce розробляє додаткові модулі і має понад 50 успішних впроваджень. Зокрема, модулі віддаленої ідентифікації, завдяки яким можна дистанційно стати клієнтом банку, відкрити digital-картку, додати її до гаманця Аpple Pay, Google Pay та мати можливість здійснювати операції онлайн.
Українська компанія має власну розробку повного циклу основних функцій для широкого спектра фінтех-продуктів:
Онлайн-банкінгу: веб та мобільної версії
Серед її продуктів — власна платформа переказів, що є інтегрованою у рішення компанії, і клієнту не потрібно додатково його замовляти.
Токенізації карт для Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY та інші
«PayForce унікальна тим, що ми на борту маємо, по-перше, систему iBank, по-друге, вже інтегровані транзакційні сервіси, які надаємо ми, по-третє, інтегрований модуль безконтактних платежів і модуль віддаленої ідентифікації власної розробки. Жодна компанія на території України не має більше такого набору»
Ще однією важливою перевагою роботи з PayForce є «золота ліцензія», тобто передача компанією невиключних прав інтелектуальної власності на програмний продукт замовнику. Це дає впевненість клієнту.
Після того, як Національний банк України легалізував можливість віддаленої ідентифікації та верифікації громадян для отримання онлайн-послуг, до PayForce активно почали надходити запити на цю функцію. Лише від початку 2023 року, компанія реалізувала два проєкти й працює над ще декількома.
Серед поточних проектів також — редизайн та оновлення функціонала онлайн-банкінгу для декількох банків, а також побудова мобільного банкінгу з нуля для «Міжнародного інвестиційного банку». За словами Дмитра, зараз багато банків, які раніше ніколи не мали додатків, почали активно йти у мобайл. Також все більше спостерігається тенденція, коли фінансові установи переходять повністю у мобільні додатки, відмовляючись від web-версій, каже Дмитро.
Наприкінці липня одну з компаній групи PayForce також було внесено до Реєстру платіжної інфраструктури НБУ як технологічного оператора платіжних послуг. Це дає змогу компанії залучати користувачів для виконання Р2Р-переказів з використанням платформи власної розробки. Паралельно з постійним ростом клієнтської бази та переліку нових проектів, PayForce має амбітні плани розширення своєї присутності на міжнародних ринках і вже робить активні дії у цьому напрямку.
«Для цього ми маємо всі необхідні інструменти — ліцензії, сертифікати. Тобто ми вже можемо усі свої модулі інтегрувати у систему європейських банків. Окрім цього, наша компанія PSD2-ready згідно з європейськими стандартами. Це про відкритість API. Зараз ми чекаємо рішення НБУ щодо того, який саме стандарт PSD2 буде обраний для України»