Олена хотіла потрапити в IT-галузь: перспективна ніша, багато офісних плюшок від компаній, хороші зарплати й цікаві завдання. Але програмування — це не для неї. Маючи досвід організації проектів, придивлялася до проджект-менеджменту. Але нічого не знала про те, як працюють команди в IT та яким чином вони створюють проекти. Щоб свічнутися в галузь, потрібно було навчання.
Олена знайшла IAMPM — це нетехнічна освіта для людей, які хочуть працювати в IT, але не розробниками: в продажах, просуванні IT-продуктів, менеджменті або UX-дизайні. Усе вдалося: після двох курсів, які тривали два місяці, Олена знайшла роботу, і тепер успішно працює проектною менеджеркою в анімаційній студії.
Для спецпроекту з IAMPM ми попросили Олену створити щоденник її навчання — щоб майбутні учні таких курсів мали уявлення, чого їм чекати.
Ще на останньому курсі вишу я зрозуміла, що інженером-конструктором ракетних двигунів бути не хочу, і за спеціальністю не працюватиму. Пішла в рекламну агенцію та допомагала ключовим клієнтам розміщувати рекламу на радіо. Бувало, що реклама, яку я організовувала, одночасно виходила на 40 радіостанціях в різних куточках країни.
За 4 роки такої роботи я трохи вигоріла і вирішила взяти паузу на рік — щоб відпочити та подумати про своє майбутнє. Це був хороший час: я займалася танцями та малюванням і потроху дивилась в бік IT. Декілька близьких друзів свічнулись у розробників, а подружка пройшла курси та стажування і стала проджект-менеджеркою. Шлях друзів надихав, але я не хотіла йти в розробниці. Найбільше цікавив менеджмент.
Шукаючи, де навчатися, влітку 2022 року я подалася на програму IT Generation: українські онлайн-школи через конкурс обирали студентів, яким давали шанс навчатися безоплатно. Саме тоді я дізналася про IAMPM і мріяла потрапити саме туди. Школа привабила мене тим, що готує саме нетехнічних спеціалістів в ІТ. Існують багато шкіл, які пропонують курси для проектних менеджерів, але здебільшого всі школи додають цей курс як додатковий у свій пакет курсів для розробників на різних мовах програмування.
Мені сподобалась сфокусованість IAMPM саме на нетехнічних позиціях, це виглядало більш професійно та надійно.
Мене обрали до іншої школи, але ще до початку курсу я дізналася: в IAMPM запускають програму «оплата після працевлаштування». Можна було навчитися зараз, а сплатити за це навчання потім — коли знайду роботу. Це виглядало як ідеальна можливість потрапити в омріяну школу. Я відмовилася від безплатного навчання в іншому закладі та почала вчитися в IAMPM.
Обрала відразу два курси: практичний курс з управління IT-проектами (DAO PM) та технічний для проектних менеджерів (Techmind). З цього почався мій шлях до позиції проектного менеджера, яку я займаю зараз. Ось як це було.
IAMPM — це не просто «курси». Це єдина школа в Україні, яка спеціалізується на IT-менеджерах та нетехнічних професіях і навіть працює за програмою «оплата після працевлаштування».
У школі дають знання не тільки джунам, а й прокачують скіли навіть сеньйорам у спеціальностях:
Project Management
Product Management
Бізнес-аналіз
Sales
Delivery
Одна із фішок школи — вони постійно моніторять ринок та адаптують програми під актуальні зміни. Тому й не використовують відеозаписи. І це круто, бо нетехнічний світ дуже мінливий, потрібно завжди тримати руку на пульсі. А ще є можливість працювати над реальними проектами та формувати власне портфоліо або вирішувати поточні проблеми компанії.
Студенти IAMPM працюють в таких світових компаніях, як Netflix, Rakuten, Epam, Playtika та інших.
А ще IAMPM трансформували IT-складову багатьох українських бізнесів: ПриватБанк, Uklon, АЛЛО, НафтоГаз і не тільки.
Загалом, в IAMPM понад 30 освітніх програм, якими вже скористались більше ніж 14 000 фахівців. Отже, кожен знайде щось для себе!
Перше, що я подумала після першої лекції курсу DAO PM: з нами говорять, як з майбутніми фахівцями, не зважаючи на те, хто яку має базу, і чим займався раніше. Особисто мені це додало мотивації й включило в роботу.
Спочатку конспектувала все в зошиті, було відчуття ніби я знову навчаюсь в університеті: дуже багато інформації, тільки встигай опрацьовувати. Потім перейшла на скриншоти, які зберігала з коментарями в нотатках на телефоні — так зручніше потім шукати та переглядати матеріали.
Не скажу, що було просто: обсяги нової інформації, яку треба зрозуміти та засвоїти — дуже великі. Тим паче для мене, яка до цього взагалі не була знайома зі специфікою роботи в IT. Допомагало, що я вже почала вивчати основи проектного менеджменту до початку курсу, тобто деякі поняття лише доповнювала та розширювала.
DAO PM — це базовий курс для початківців у проектному менеджменті. На ньому можна навчатись індивідуально або в групі. Спочатку я сумнівалася, чи ефективним буде навчання в команді, але швидко впевнилася, що саме з цим матеріалом та цими домашніми роботами в групі працювати набагато продуктивніше, цікавіше і приємніше.
Якби я проходила курс вдруге, обов'язково обрала би пакет, що передбачає командну роботу. Це суттєво забустило мої софт-скіли й дуже допомогло в освоєнні нового матеріалу: розбираючись разом, ми шерили між собою інформацію, якою кожен з нас заволодів зі сторонніх ресурсів або зі свого досвіду, робили групові колли, на яких обговорювали виконання домашніх завдань або брейнштормили разом.
Мрієш змінити професію та заробляти, як IT-фахівець, але не кодити? Хочеш спілкуватися з командою та бути відповідальним за створення крутих проектів? Тоді цей курс чудово тобі підходить. А ще менеджерам-початківцям, розробникам та QA, щоб отримати навичку управління IT-командою. Курс відкриє тобі двері до зростаючого ринку, та допоможе визначити персональний кар’єрний шлях.
DAO PM — це не суха теорія, а бойовий режим роботи, щоб стати проектним менеджером, якого шукають ІТ-компанії.
Мрієш змінити професію та заробляти, як IT-фахівець, але не кодити? Хочеш спілкуватися з командою та бути відповідальним за створення крутих проектів? Тоді цей курс чудово тобі підходить. А ще менеджерам-початківцям, розробникам та QA, щоб отримати навичку управління IT-командою. Курс відкриє тобі двері до зростаючого ринку, та допоможе визначити персональний кар’єрний шлях.
Лекції відбувалися онлайн. Якщо дивишся їх наживо, а не в записі, можна ставити запитання та просити викладача щось прояснити додатково. Наступного дня після лекції всі студенти отримують запис та додаткові матеріали до теми — це можуть бути нотатки, словник термінів, форми, таблиці для роботи, посилання на воркшопи, релевантні до теми, яка зараз вивчається, або додаткові лекції в записі.
Були також воркшопи, на яких нас ділили на команди, щоб ми оперативно розв'язували задачі в режимі брейншторму. Цей формат найбільш інтерактивний, стимулює мозок і створює багато новий нейронних ланцюжків.
Домашні завдання — окремий вид мистецтва на курсі. На DAO PM ми від першої до останньої лекції працювали над власним проектом, який вели від генерації ідеї бізнесу до прорахунків вартості розробки та діаграми Ґанта. Наприкінці курсу — командою розробляли презентацію та захищали свій проект.
Мені сподобався такий підхід: за 2 місяці ти власноруч проходиш всі етапи — від ідеї до її реалізації, створюючи необхідну документацію, плануючи та прораховуючи всі можливі нюанси, як у реальній роботі. До того ж домашнє завдання можна робити як рідною мовою, так і англійською. Тут вирішують самі студенти, бо не для всіх одночасне вивчення нових тем і використання іноземної мови це хороший варіант. Усі люди сприймають інформацію по-різному, і вибір дає можливість підлаштувати темп під свої здібності. Зараз на курсах ще й допомагають підтягнути англійську мову, адже при працевлаштуванні вона все одно знадобиться.
Techmind — це технічний курс для проектних менеджерів нетехнічних позицій в ІТ. Ідея в тому, щоб навчити таких людей базовому розумінню, як виглядає процес розробки. Так буде значно легше знаходити спільну мову з командою, коли почнеш працювати на реальному проекті. На курсі розповідають про фундаментальні терміни, поняття та концепти розробки програмного забезпечення.
Це також живі онлайн-лекції, які потім можна також подивитись в записі. Я проходила курс в період блекаутів, не завжди вдавалося бути онлайн, тому було зручно, що пропущені лекції можна подивитися згодом.
На цьому курсі є формат Q&A-сесій. Студентам пропонують сформулювати свої запитання у гугл-формі, а викладач готує розгорнуті відповіді. У зазначений день можна почути додаткові роз'яснення та отримати частковий розбір домашніх завдань. Враховуючи складність курсу та його насиченість технічними аспектами, це дуже корисний додатковий бонус.
Після завершення блоку лекцій на певну тему треба виконати домашнє завдання. Переважно вони практичні: наприклад, розібрати якийсь кейс та запропонувати своє рішення на основі отриманих знань. Треба проявити креативність і шукати додаткову інформацію. Навчання тут вже індивідуальне, колег по команді немає, але на кожного ментора, який перевіряє виконані роботи та може відповісти на запитання по домашньому завданню, припадає декілька студентів. Для них створюється окремий чат, де ви можете спілкуватися та обговорювати роботу. Окрім цього, у нас був загальний чат потоку, де можна щось запитати у викладачів або вирішити організаційні питання щодо курсу з менеджером.
Ну все, можна запускати проект. Ти ж вже знаєш і про планування, і про документацію, і про методологію та фреймворки. Але чомусь розмова з розробниками не завжди ладнається, клієнт іноді ставить запитання, на які в тебе немає відповідей, а в гіршому сценарії взагалі доводиться переробляти проект на середині шляху. Якогось пазлика не вистачає. І це — технічна грамотність.
Саме тому курс Techmind є флагманом у школі IAMPM та підходить абсолютно для всіх нетехнічних ІТ-спеціалістів! Він допомагає швидко підтягнути теорію та зрозуміти увесь процес розробки. І всього за півтора місяці кожен навчиться спілкуватися з технічними фахівцями однією мовою.
Я почала шукати вакансії майже одразу після закінчення першого курсу. Ще до завершення другого, знайшла роботу — загалом пошук зайняв 2 місяці. За цей час я надіслала 48 відгуків на вакансії. Відповідей було приблизно 15, позитивних з яких 5. Під позитивними маю на увазі ті, коли мене запросили на наступний етап: прийти на співбесіду з рекрутером/HR-менеджером, зробити тестове завдання тощо.
Шукала вакансії на всіх можливих майданчиках, але переважно Work.ua, LinkedIn, DOU, rabota.ua, Djinni. Насамперед цікавилася пропозиціями для джунів та інтернів в IT-компаніях — junior project manager, trainee project manager або project manager internship.
Треба розуміти, що ринок нині перенасичений, а великі компанії через кризу скорочують штат, тому треба зберігати спокій і залишатись наполегливим. А ще відправляти відгуки на ті вакансії, де ваші навички покривають 50% вимог та більше.
З пошуком та влаштуванням на роботу мені дуже допомогли ексклюзивні лекції студентів за оплатою після працевлаштування:
лекція про проходження випробовувального терміну
воркшоп з проходження тестових завдань
окремий кейс про командне завдання
важлива лекція про проходження техспівбесіди
Тож врешті я знайшла свою компанію, а вона знайшла мене. Наразі працюю проектною менеджеркою в анімаційній студії, засновник якої паралельно розробляє платформу для таких самих студій як ми — цей проект IT.
Як і в офлайн-навчанні, раджу вбирати все, що можна вбрати, бути проактивним та не боятися брати на себе трохи більше.
Щодо інструментів — для командної роботи ми використовували інтерактивну онлайн-дошку, а також регулярно робили зідзвони в Google meet. Класно, коли можна часто комунікувати, це суттєво впливає на якість та продуктивність роботи.
Для тих, хто не знайомий з таск-трекерами, зокрема з Jira, не буде зайвим спробувати розібратися з ними базово до початку курсів. Ви можете бути дійсно overwhelmed від об'ємів інформації, тому аби зекономити час у процесі та полегшити собі навчання, можна подивитись базові туторіали по роботі з Jira на YouTube або на офіційному сайті.
Загалом ці два місяці навчання були дуже навантаженими, а мій мозок, не побоюсь сказати — просто вибухав від кількості та насиченості нової інформації. Але це було круто.
Завдяки навчанню я розширила своє розуміння процесів, які відбуваються між замовником та виконавцем на шляху до втілення ідеї в життя. Дізналася все про планування часу команди, розподіл ресурсів та роботу з ризиками. Це мої основні задачі як менеджера проектів зараз.
У компанії, де я працюю, у ролі таск-менеджера ми використовуємо власну розробку, вона відрізняється від тих, які ми вивчали на курсі. Але завдяки навчанню мені значно легше вдалося розібратися, що до чого. Насправді безліч навичок, які вже вбудувалися в мене, і які я не помічаю зараз в роботі, я відкрила для себе з IAMPM.
У пошуках роботи мені допомагали поради, чеклісти, підказки та підтримка спеціаліста з працевлаштування, який супроводжував мене на шляху від підготовки CV та мотиваційного листа до співбесід.
Завдяки нашій взаємодії, моїй наполегливості та підтримці з боку IAMPM я відносно швидко знайшла свою першу роботу. Тож важко уявити більш прикладні та результативні курси — я задоволена на всі сто.